ÜDVÖZLÖK MINDEN OLVASÓT

Blogomban nem elsősorban útleírásokat, hanem apró úti élményeket, vidám és kevésbé vidám eseteket igyekszem rögzíteni.
Jó szórakozást kívánok hozzá, és szeretnék minél több hozzászólást kapni TÖLETEK.
JULI

2010. március 3., szerda

Naturista kempingezés Horvátországban. Solaris kemping

Solaris kemping Porec

Ez a hivatalos cím, de inkább azt mondanám, a kemping Porec és Novigrád között a Lanterna félszigeten található. A Tar falucskából kocsikázunk egy hármas elágazásig. Ha itt jobbra fordulnánk, a hatalmas (10 000 fős) Lanterna kempingbe jutnánk. Ha egyenesen mennénk, szállodákat, éttermeket, áruházat, és legvégül a félsziget csúcsán a Fog-foki (Zubi) világítótornyot találnánk.
Amint azt a kedves olvasó már megsejthette, balra fordulunk. Hamarosan a bejárathoz érünk:

SOLARIS NATURIST CENTER, a meztelen város!

Itt kezdtük , és hat alkalommal besátraztuk Horvátország négy naturista kempingóriását. A Solaris nem valami nagy város, mert 5000 fő a befogadóképessége, de mivel ez volt az első ilyen élményünk, Nekünk hatalmasnak tűnt!
Átmegyünk a sorompón, jobbra a Recepció és Utazási iroda, mellette posta, bank, ajándékbolt. Szembe vele a bolt és áruház.
A Recepción a delikvens kezébe nyomnak egy térképet: hol lehet sátrat verni. Ezenkívül egy beköthető műanyag zsákot is kapunk: a tisztaság mezejére lépünk!

Mint mondtam, ez a meztelen város! A bolt után tábla: fürdőruha áthúzva, fényképezőgép áthúzva. Jogos, mert a meztelen emberek között a felöltözött a kirívó!
Becélozzuk leendő helyünket a térkép segédletével. Elhaladunk a következők mellett: apartmanok, bungalók, trafik, újságos, zöldséges, játszótér, úszómedence, étterem, grillétterem, kisbolt. Biztosan kihagytam sok mindent. Látunk rengeteg lakókocsit, vizesblokkot, a partokat, a kikötőt. Valóban városnyi!
Fantasztikus szép helyet találunk: közvetlen a vízparton, bár a part vagy négy méterre alattunk van. Egy meredek úton kell le-föl másznunk, hogy a vízhez érjünk. A szomszédaink hollandok, németek zömmel. Közel a vizesblokk is, olyan 150 méter, de a kis boltocska csak 50 méterre van.
Reggel indultunk Őriszentpéterből, amikor a sátrat állítjuk, és berendezkedünk, akkor van a legmelegebb. Többször lemászunk a vízbe hűsölni. Szinte serceg rajtunk a kék Adria.

A kemping partja, előtérben a Barum, és én, háttérben középen a sátrunk

Milyen ez a kemping? Hatalmas, csodálatos.

Napi program : SÉTA A BOLTBA. Ez úgy történik, betesszük egy szatyorba a fürdőruhákat, aztán ballagás a fák árnyai között, keresztül a kempingen. Más-más utakon ez kb. 20 percnyi. A partközelben saját nyaralónak megcsinált állandó lakókocsik. Sok éve állhatnak itt, saját teraszuk, zuhanyozójuk, virágoskertjük. Minél közelebb jutunk az étteremhez, annál nagyobb luxuskerteket találunk. Ha hátrafelé kerülünk, arra vannak az alkalmi sátrazók. Örülünk, hogy mi ilyen jó helyet találtunk, mert nem igazán szeretjük a vízparti nyaralást kilométernyire a parttól. Az összes út odavezet, hogy a bolt mellett, az autómosónál felvesszük a fürdőruhákat, mert a boltban így kötelező a megjelenés. Az első vásárlás célja is adott, mert e felkészületlen fürdőző hamar rájön, hogy a tengeri sünökkel egészségtelen egy tálból cseresznyézni, főleg, ha közben rájuk is lépünk. Az első vásárlás a fürdőcipő!
Ha ez megvan, jöhet a többi foglalatosság, a fürdés, úszás, evezés. Sátrunk előtt a Cervati öböl. Olyan, mint egy nagy tó. Két kilométer széles, csak jobb kéz felé nincsen vége. (Van, talán Velence környékén.) A tó túlsó oldalán a Cervati strand. Középen meg hajók szántják a vizet, a yahtkikötőből, meg a halászkikötőből, vagy vissza. A víztaréj felénk eső oldalán meztelen surfösök, vizisielők, motorcsónakozók, evezősök, viziernyőzök, úszók. Minden él, minden mozog!
Délutáni napirendi pont a zuhanyozó. Nem minden vizesblokkban van meleg víz, vagy 8 perc séta. Viszont az gyönyörű. Reggeltől estig takarítják, mindig van benne melegvíz, szabad zuhany.Apropó vizesblokk: kissé meglepődünk,nincs külön férfi-női oldal. Persze ez meztelen emberek esetében tök fölösleges.
Esti napirendi pont: séta a kempingben. A parti sétány gyönyörűen kivilágítva, annyian sétálnak, mint a Váci utcában. Az állandó lakókocsik kertjeiben színes lámpák világítanak, az étteremben sokan ülnek. Minden héten egyszer nagy buli van: a Solaris est. Szabadtéri sütés-főzés, sörözés.
Elfáradunk, mire visszaérünk sátrunkhoz.
Kiülünk teraszunkra. Alattunk hullámzik a tengervíz, világítanak a ki-be menő hajók, csónakok lámpái. Szemben a strandon zenés buli van. Régi számokat játszanak, minden este a Marinát is.
Aztán elhallgat a zene 11-kor, lassan elindulunk lefeküdni. Egyetért ezzel az alattunk levő bokorban lakó sündisznó, ő ilyenkor indul portyázni.

JÓ ÉJSZAKÁT SOLARIS NATURISTÁINAK!
JULI
Horvátország - horvatorszag.wyw.hu

Unknown írta...

Amint leirtam a régi emlékeket és élményeket, mintha most lennénk ott. Este van csak a hajólámpák járnak az öbölben, és a szemközti étteremből szól a Marina.