ÜDVÖZLÖK MINDEN OLVASÓT

Blogomban nem elsősorban útleírásokat, hanem apró úti élményeket, vidám és kevésbé vidám eseteket igyekszem rögzíteni.
Jó szórakozást kívánok hozzá, és szeretnék minél több hozzászólást kapni TÖLETEK.
JULI

2011. március 30., szerda

Autós kirándulások a Solaris Naturista Campingből.

I. rész: utazás a Solarisból Novigrádba.
Horvátországban, de szinte minden nyaralásnál divat az estét egy környező városban tölteni. A Solarisban sincs ez másként. Azoknak szeretnék saját tapasztalataiból tanácsot adni, akik nekiindulnak Istrián az esti városi csavargásnak.
Kijövünk a Lanterna félszigetről, és választhatunk. Két út megy végig a határtól a Limski Fjordig, a parti út, és a hegyoldali út. Hosszabb távolságra a gyorsabb hegyoldalit javaslom. Kertek, gazdaságok, kistelepülések, erdők között hullámzik végig, városonként letérőkkel, aztán a Fjord előtt befut a parti útba.

Ha ezt választjuk, legalább megnézzük Tar faluját, amely egy ősi kövekből épített hegyi falucska, nagy templommal, kanyargó keskeny utcákkal.
Most inkább válasszuk a forgalmasabb, érdekesebb parti utat.

Autózni Horvátország forgalmas útjain első pillanatban a Magyar úrvezetőnek egy kicsit ijesztő. A horvátok vadul vezetnek! Vadul, de eltekintve a kivételektől jól. Van egy nagy előnyük: ismerik az utakat! Ahol lehet előzni, ott előznek, ahol nem lehet..... azért ott is megpróbálják, és többnyire sikeresen. Aztán, ha felvesszük a ritmust, megismerjük a kanyarokat, egyeneseket, mi is horvátokká válhatunk.

Míg ezt elmondtam, elhagytuk a Lanterna külső szélét, fel-le kanyarogtunk, mentünk szinte a víz színén , éttermek, kempingek mellett, és elértük a Novigrádi lehajtót.
A bevezető úton kertvárosi részek, apartmanok, zimmer freiek, éttermek. Aztán egy hatalmas park, és az öböl partján találjuk magunkat, ahonnét autóknak nincs tovább út. A horvát félsziget-városoknak van egy titka, amit minden külföldi autós "megszop". Nem szabad bemenni, mert parkolni nem lehet, visszafordulni meg komplikált. Azért sikerült visszavergődni a kertes házakig, és az első helyre beállni. Tulajdonképpen , ha ezt időben megtettük volna, már rég sétafikálnánk.
Itt a kikötő jobbra, a szárazföld és a kiszélesedő félsziget fogja közre. Séta a sokszínű halászcsónakok, hajók között, aztán az első találkozás a Fish Picnikre agitáló, enyhén erőszakos személyhajósokkal.
Közben színes fényekkel hívogatnak a parti sor halvendéglői, szintén behívóemberekkel. A parti sor végén lépcső a várfalra. Novigrád városának félszigetét is velencei erőd veszi köröl, közte az Óváros. Kellemes séta a kanyargó, keskeny, hálózatos utakon a középpont, a templom felé. Aztán a túloldalon a várfalra csapódó hullámok zajával vissza is érünk. Hát ennyi ez a hangulatos kisváros, benne üzletek, vendéglátóhelyek.

A legközelebbi látogatásra megokosodtunk: a kis piac melletti társasházak udvarában találtunk parkolóhelyet, innen sétáltunk a városkába, miután visszavittük a görögdinnyét, paprikát a piacról a kocsiba.